woensdag 16 juli 2008

Mork

Gisteravond heb ik nog een stuk van "One Hour Photo" gezien. Mijn favoriete acteur (Robin Williams) laat hier een ander staaltje van zijn kunnen zien. Het bewijs dat hij niet alleen dolgedraaide komische personages kan neerzetten, maar ook heel ingetogen en onderkoelde personages kan neerzetten. Ook in "Insomnia" vond ik hem super. Ook daar vond ik hem ongelooflijk goed.
Maar voor mij blijft hij voor altijd Mork van Ork. De alien van de planeet Ork die met het vliegende ei op aarde land om ons te bestuderen. Het begon allemaal met een rol in "Happy Days" waar het personake Mork van Ork dreigde Ritchie mee te nemen naar zijn planeet. Dat plan werd gedwarsboomd door Fonzie, maar het personage was geboren en populair genoeg om een reeks rond te bouwen.
Eind jaren 70 was het toen, en we waren allemaal fan van Mork. Als we elkaar op straat tegen kwamen zegden we "Nanu nanu", zoals Mork. Hele afleveringen speelden we na, of we verzonnen zelf scenes. Natuurlijk hadden we ook allemaal een boontje voor Mindy en waren we jaloers op Mork. Maar we gunden het hem, die rare alien :o)
Gelukkig is niet alles verloren gegaan en via Youtube kon ik toch nog even genieten van wat jeugdsentiment. Daarom dit fragment, met de fantastische intro van de show erbij en enkele supergoeie scenes... kijk en geniet!




Geen opmerkingen: