vrijdag 18 juli 2008

Nachtelijk gesprekje

"Kwekkwek"
"Ah Donald," zegde ik, "nog zo laat op vriend."
Donald de Eend is de buurman van meneer Zwaan. Als ik 's avonds thuis kom, doen we soms een babbeltje. Het was al half 1 toen ik de auto parkeerde en hem daarmee duidelijk wakker maakte. Bijna had ik zijn hele kroost gewekt, maar hij kon het toch niet laten me even op de vingers te tikken voor het nachtlawaai.
"Kweeek"
"Ja, ik weet het. Eigenlijk is het wat laat geworden, maar het was gezellig met Ingrid. Voor we het wisten was het weeral laat hé."
"Kwekkweek"
"Ik begrijp dat ook niet man. Hoe kan zij in godsnaam nog single zijn. Onbegrijpelijk."
"Kwekkwekkweeek"
"Wel, ik zal eens een foto meebrengen voor je. Dan kan je zelf zien dat ze een knappe verschijning is. We doen urenlang niks anders dan babbelen en het lijkt altijd alsof er maar enkele minuten voorbij gegaan zijn. De uren vliegen voorbij."
"Kwek"
"Nee, niet overdrijven vriend. Hier is alleen maar een warme vriendschap aan het openbloeien. Maar waarom zijn er geen andere venten die dat in haar zien? Of zou ze misschien wat té kieskeurig zijn? Ofwel valt ze voor de verkeerde mannen... In elk geval, daar kunnen jij en ik helemaal niks aan doen. We komen goed overeen en we begrijpen elkaar. Wat kan je daar nog aan verbeteren?"
"Kweekkwekkwekkweekkweek"
"Ja, da's goed. Ga maar slapen, ik zal in het vervolg wel stiller zijn. Sorry hé vriend, tot de volgende!"

1 opmerking:

Anoniem zei

Knap geschreven gedachtengang.
Ik wil ook zo'n kwak.