woensdag 9 juli 2008

Plaatje

Af en toe moet je ook eens wat grondiger schoonmaken. Elke keer weer stoot ik dan op spullen die ik al lang had moeten wegsmijten, maar het nooit over mijn hart kreeg. Zo stootte ik nu op de restanten van mijn platencollectie. Het grootste deel van die collectie (op het hoogtepunt zo'n 200 LP's) heb ik weggegeven of weggesmeten. Dat laatste omdat ze gewoon niet meer te beluisteren waren... letterlijk grijs gedraaid.
Enkele heb ik nog, en dus verwens ik nu het moment enkele jaren geleden toen ik zo nodig mijn platendraaier moest weggeven. Moest... want het was echt van moetes. We gingen samenwonen, Vriendin en ik, maar dat mottig oud spul kwam er niet in. Net als die platen, weg ermee. Toen ik enkele jaren later terug apart ging wonen en navraag deed naar die oude spullen van mij, was bijna alles verkocht.
Enkele mooie herinneringen zitten er nog wel tussen. De eerste plaat van Iron Maiden die ik kocht ("Killers"), "Tokyo Tapes" van The Scorpions, "Mob Rules" van Black Sabbath, "Live in Japan" van Judas Priest. Enkele heb ik later op cd kunnen kopen. Op zoek naar een gepast nummertje om hier bij te zetten, stootte ik op Y&T. Lead-gitarist Dave Meniketti toont zijn kunnen op zijn gitaar. Eerst een lange solo, dan het supergevoelige "I'll cry". Woorden zijn overbodig hier, zijn gitaar zegt het allemaal...



Geen opmerkingen: